سایت آگهی مشاغل

آگهی مشاغل تهران ،اصفهان،شیراز ، مشهد و تبریز و کرج

سایت آگهی مشاغل

آگهی مشاغل تهران ،اصفهان،شیراز ، مشهد و تبریز و کرج

جوشکار سیار در تهران

جوشکاری و ساخت انواع نرده و حفاظ درب و پنجره در شرق  ، شمال و جنوب و مرکز تهران  09126215957

ساخت نرده و حفاظ ،ساخت و نصب خرپا و سایه بان ساخت و جوشکاری قفسه ساخت بالابرهای صنعتی ،جوشکاری لوله های فشار قوی به صورت حرفه ای ((کوچکترین ایراد در کار دیدید هیچ مبلغی پرداخت نکنید))

جوشکار سیار در غرب تهران ،جوشکاری سیار ، نصب حفاظ در و پنجره ،نصب حفاظ دیوار،سایبان و ... خرده‌کاری جوشکاری  در غرب تهران 09126215957

جوشکار سیار در غرب تهران

جوشکار سیار .آهنگر سیار.جوشکاری سیار.جوشکار.آهنگر ✔✔((حضور فعال در کلیه مناطق تهران)) ■ انجام کلیه امور خورده کاری جوشکاری و آهنگری ■ ساخت و نصب پایه کولر گازی ■ انجام کلیه تعمیرات درب و پنجره ■ ساخت انواع حفاظ درب و پنجره ■ ساخت انواع انباری ■ تعمیر انواع لولای درب و پنجره ■ ساخت انواع کمد دیواری ■ مسقف کردن سقف پارکینگ ■ طراحی و ساخت انواع قفسه و ویترین ■ ساخت انواع میز و صندلی جهت رستوران و سفره خانه و قهوه خانه ■ ساخت انواع پل جهت جوی آب 《《 در اسرع وقت 》》

درب آکاردئونی و انواع حفاظ برای آپارتمان ویلا و مغازه بارنگ و نصب۰جنس درجه یک وکیفیت بالا۰ضمانت کاری ، حفاظ درب ورودی آپارتمان با قیمت مناسب در تهران

 انجام تمام کارهای جوشکاری.شبانه روزی بدون تعطیلی
انجام سفارشات.طراحی.برش لیزری و...
ساخت درب.پنجره .نرده.حفاظ.سایبان.و...
انجام تمام تعمیرات جوشکاری.
ساخت قفسه.تجهیز کارگاهی
پله اهنی
پایه کولر ابی
قاب در چوبی.
رگلاژ انواع درب.
تعویض و تعمیرات قفل.
و هرگونه جوشکاری.
با 13 سال سابقه فعالیت.در ضمینه جوشکاری و مدرک مهندسی معماری
انجام جوشکاری در هرکجای تهران

 

تولید کننده انواع حفاظ آهنی ساختمان 09126215957

تولیدات ما شامل درب آکاردئونی ،  درب کشویی آهنی ، انواع حفاظ پنجره ، درب های آهنی حیاط و پارکینگ و مغازه  و انواع محافظ اهنی دیوار ،  نرده حفاظ روی دیوار مانند حفاظ شاخ گوزنی میباشد.

سایر خدمات ما : جوشکاری سیار تهران


روش‌های جوشکاری تاریخچه، مزایا و معایب 

روش‌های جوشکاری تاریخچه، مزایا و معایب

متالورژی در آغاز‌ قرن بیستم با گسترش و علمی شدن فنونی همچون جـوشکاری ، برشکاری و ... ، در طیف گسترده‌ ای از صنایع و فنون‌ رایج‌ و نیاز به آن در کلیه صنایع احساس شد. در فـرآیندهای جوشکاری ذوبی ، که فـلاکس روی فـلز جوش مذاب حضور دارد واکنش ها و تعادلهای سرباره و فلز مذاب شبیه فولادسازی است فقط زمان‌ واکنش کوتاهتر ، حجم مذاب و سرباره کمتر و درجه حرارت بالاتر بوده و به متالورژی استخراجی مربوط است . برای انـتخاب صحیح فرآیند جوشکاری ، نوع الکترود ، طرح مناسب ، و ... و آشنایی با متالورژی جوش الزامی است . جوشکاری‌ که‌ امروزه به صورت یک علم پیشرفته در خدمت صنایع در آمده ، در روزگار پیشین یک هنر تجربی به حساب می آمـد. امـا با شروع جنگ جهانی اول ، جوشکاری رشد وسیعی‌ یافت‌ و پا به عرصه جدیدی گذارد. در طی همین سالها بود که بسیاری از روشهای ماشینی و جدید جوشکاری طراحی و آزمایش شد. در سال ١٩٣٠ روش استفاده از گازهای محافظ در‌ اروپا‌ و امـریکا رایج و در اواسـط همین سال برای اولین بار تکنیک جوشکاری زیرپودری اختراع شد. در همان سالها استفاده از گازهای خنثی در اروپا مرسوم گردید و به این ترتیب روشهای‌ میگ‌ مگ‌ در اروپا و امریکا شیوع پیدا‌ کرد‌. ژاپن‌ در صنایع خودرو و سبک به سـراغ پیشـرفته ترین روش های ماشینی جوشکاری و لحیم کاری رفت . در آلمان جوشکاری در صنایعی چون‌ فولاد‌ ، خودرو‌ و ماشین آلات ارزشهای خود را به نمایش گذارد‌. در‌ صنایع نفت و کشتی سازی انگلستان ، جوشکاری به شکل علمی و مـدرن بـه کـار گرفته شد. در ١٩٦٠ میلادی آمریکا و شـوروی‌ در‌ صـنایع‌ فـضایی ، هواپیمایی و غیره اطلاعات علمی ، عملی و فنی جامعی در باره‌ جوشکاری بدست آوردند. در همین سالها بود که استفاده از تشعشع الکترونی و لیزری مرسوم گردید. در این مـطالعه‌ بـه‌ بـررسی‌ مزایا و معایب روش های مختلف جوشکاری پرداخته شده اسـت .

جوشکاری از نوع اتصال دائم است ، منظور از اتصال دائم‌ آن‌ است‌ که در صـورت جـدانمودن عـامل اتصال هم فلز پایه وهم عامل اتصال‌ آسیب‌ می‌ بیند. از جـمله مزایای اتصال دائم نسبت به دیگر اتصالات یکی استحکام بالای آن‌ است‌ واینکه‌ امکان آب بندی آن وجود دارد و بمرور زمان عـامل اتـصال شـل نمیشود همچنین سریعتر‌ انجام‌ میشود ودیگر اینکه به آماده سازی کـمتری نـیاز دارد.

بطور کلی عمل‌ ایجاد‌ پیوند‌ بین اتمهای دو جسم همجنس یا غیر همجنس ، فلز یا غیرفلز را جوش گویند‌. جـوشکاری‌ از نـظر ذوب بـه دو دسته کلی تقسیم میشود: جوشکاری غیر ذوبی و جوشکاری‌ ذوبی‌. جوشکاری‌ غیرذوبی بـه دو دسـته بـدون استفاده از حرارت و با استفاده از حرارت تقسیم میشود. ودر‌ جوشکاری‌ ذوبی عمل جوشکاری با استفاده از حـرارت لبـه هـای اتصال ذوب شده‌ با‌ استفاده‌ از ماده کمکی یا بدون آن انجام میشود. منابع حرارتی در جوشکاری عبارتند از : شـیمیایی‌ ، الکـتریکی‌ و نوری‌.

٢. جوشکاری اکسی گاز

جوشکاری اکسی گاز به هر نوع احتراق گاز سـوختنی‌ بـا‌ اکـسیژن که بعنوان یک منبع گرمایی برای جوشکاری باشد اطلاق میگردد. مزایای جوشکاری اکسی گاز: تـجهیزات‌ آنـ‌ ساده و ارزان می باشد. قابل حمل و نقل میباشد. برای جوشکاری ورقهای نازک‌ ، لوله‌ هـای جـدارنازک و لوله هـای با قطر کم‌ مناسب‌ است‌ . امکان لحیم کاری نرم و سخت وجود دارد‌. درجه‌ رقت آن کم اسـت . مـعایب جوشکاری اکسی گاز: سرعت جوشکاری کم است . حرارت‌ ورودی‌ به قطعه بالا اسـت . جـوشکاری‌ ورقـهای‌ ضخیم به‌ جز‌ در‌ کارهای تعمیراتی مقرون به صرفه نمیباشد‌. خطر‌ پس زدن شعله و امکان انفجار وجود دارد. گـازهای مـصرفی در جـوشکاری اکسی‌ گاز‌ به دو دسته تقسیم میشوند: گاز‌ سوختنی و گاز عامل اشتعال‌ . گـاز‌ اسـتیلن از بین گازهای موجود‌ بدلیل‌ داشتن همه خصوصیات ذکرشده بیشتر در جوشکاری مورد استفاده قرار میگیرد. یک گاز‌ هـیدروکربنی‌ مـیباشد که درصد وزنی کربن‌ آن‌ بیشتر‌ از گازهای هیدروکربنی‌ دیگر‌ است . از تماس آبـ‌ بـر‌ روی سنگ کاربید بدست می آید. کپسول استیلن از ورق فـولادی و بـه روش جـوشکاری‌ ساخته‌ میشود. بدلیل فشار کمتر گاز اسـتیلن‌ ضـخامت‌ دیواره کپسول‌ ٤تا‌ ٥ میلیمتر‌ میباشد. متراکم کردن گاز‌ استیلن در فشار بالای ٢بار بسیار خـطرناک بـوده و امکان انفجار وجود دارد. برای ذخـیره سـازی‌ بیشتر‌ گـاز اسـتیلن در فـشار بالاتر آنرا‌ در‌ داخل‌ مایع‌ استن‌ حـل مـی نمایند‌. مشعل‌ جوشکاری، گاز اکسیژن و گاز سوختنی را به میزان معینی با هـم مـخلوط نموده و آنرا با سرعت‌ بیشتر‌ از‌ سـرعت احتراق گاز از مشعل خـارج سـازد‌ و از‌ قسمتهای‌ ذیل‌ تشکیل‌ شده‌ است : شـیرهای اکـسیژن و استیلن - دسته مشعل - لوله اختلاط و نازل . دو نوع مشعل وجود دارد: مشعل انژکتوری یا فشار ضعیف و مـشعل فـشار مساوی.

٣. منابع نیرو در جوشکاری

دسـتگاههای‌ جـوشکاری جـریان الکتریکی مورد نـیاز را بـرای تشکیل قوس الکتریکی تـامین مـینمایند.و به دو دسته تقسیم می گردند: مولدها و مبدلها. مولدها مانند موتور ژنراتورهای احتراقی و الکتریکی. مـبدلها مـانند ترانسفورماتور و رکتیفایر‌ و اینونتر‌.

سیکل کاری مـدت زمـانی است کـه در یک آمـپر مـشخص میتوان با دستگاه جـوشکاری نمود. مثلا وقتی گفته میشود سیکل کاری دستگاه در ٥٠٠ آمپر ٣٠ درصد است یعنی‌ شما‌ باید بـه مـدت ٣ دقیقه با ٥٠٠ آمپر جوشکاری نموده و بـمدت ٧ دقـیقه دسـتگاه روشـن بـوده ولی جوشکاری انجام نـگیرد تـا دستگاه خنک شود.

٤. جوشکاری‌ قوس‌ با گاز محافظ

در این‌ فرایند‌ الکترود قوس و حوضچه مذاب بوسیله گـازها در بـرابر هـوا محافظت می شوند. جوشکاری قوس با گـاز مـحافظ و الکـترود مـصرف نـشدنی: قـوس الکتریکی گرمای لازم‌ را‌ برای جوشکاری فراهم میکند‌ و عمل‌ محافظت توسط گازهای آرگون و هلیوم فراهم میشود. جوشکاری قوس با گاز محافظ و الکترود مصرف شدنی: در این فرایند الکترود مصرف شـدنی توسط قوس الکتریکی ذوب شده و سبب پرکردن درز جوش‌ میشود‌ و میتوان ازجریانهای بالا بهره گرفت که سبب افزایش سرعت جوشکاری میشود. وجود گاز محافظ باعث میشود که نیاز به فلاکس برای مـحافظت از جـوش نباشد پس کیفیت فلز جوش بهتر‌ خواهد‌ شد و مشکلات‌ سرباره وآخال را ندارد. برای انتخاب گاز محافظ موارد زیر را باید در نظر داشت : فلز پایه‌ – نوع فرایند جوشکاری و خواص مورد نیاز در جوش . نـوع گـاز محافظ‌ اثرات‌ زیادی‌ بر فرایند جوشکاری دارد و به دو دسته گازهای فعال و گازهای خنثی تقسیم میشود.

 

٥. جوشکاری به ‌‌روش‌ تیگ

جوشکاری با الکترود تنگستنی و گاز مـحافظ یک فـرایند ذوبی بوده و حرارت لازم‌ بـرای‌ ذوبـ‌ فلز پایه و سیم جوش مصرفی از طریق تشکیل قوس الکتریکی بین الکترود تنگستنی و سطح کار‌ ایجاد میگردد. از چهار جزء اساسی تشکیل میشود: منبع نیرو –

مشعل – الکـترود – گـاز‌ محافظ .

١.٥. مزایای فرایند جـوشکاری‌ تـیگ‌

کیفیت جوش با کیفیت بالا و بدون عیب میباشد.- بدون پاشش جرقه میباشد- قطعات را میتوان با استفاده از سیم جوش و یا بدون آن جوشکاری نمود – این فرایند کنترل عالی در نفوذ‌ جوش پاس ریشه را امکان پذیر میسازد- جـوشکاری ورقـهای نازک را میتوان با سرعت بالا انجام داد- اجازه کنترل دقیق بر روی شکل گرده جوش را میدهد- برای جوشکاری اکثر فلزات‌ و همچنین‌ جوشکاری فلزات غیر مشابه استفاده شود- منبع گرما و افزودن فلز پرکـننده بـصورت مستقل کـنترل میشود- در همه حالات قابل اجرا میباشد و دود کمی ایجاد میشود.

٦. جوشکاری میگ مگ

جوشکاری قوسی‌ با‌ گاز مـحافظ و الکترود مصرف شدنی میباشد. در این فرایند حرارت لازم برای ذوب فلز پایه و الکترود از طریق تـشکیل قـوس الکـتریکی بین آنها تامین می گردد. الکترود در این‌ فرایند‌ سیمی است که به صورت دائم و با یک سرعت معین بـه ‌ ‌حـوضچه جوش تغذیه میگردد و بعنوان فلز پرکننده مصرف می گردد. مزیت اصلی این فرایند نـسبت بـه دسـتی ، سرعت‌ بیشتر‌ و نرخ‌ رسوب بالاتر می باشد. تجهیزات‌ مورد‌ نیاز‌ : منبع نیرو- سیستم تغذیه سـیم - سیستم گاز محافظ و مشعل .

٧. جوشکاری به روش الکترود دستی

این فرایند بیشترین موارد مصرف را در‌ مـیان‌ سایر‌ فرایندهای جوشکاری قـوسی دارا مـیباشد.در این فرایندها‌ از‌ گرمای قوس برای ذوب فلز پایه و الکترود روپوش دار استفاده میشود. فرایند دستی شامل نیرو ، کابل های جوشکاری ، انبر‌ الکترودگیر‌ و انبر‌ اتصال و الکترود می باشدو موارد زیر از اهم مزایای این‌ فرایند است : تجهیزات این فرایند مـعمولا ساده ، ارزان و قابل حمل میباشد – روپوش الکترود مانع از اکسید شدن فلز‌ جوش‌ و حوضچه‌ در طول جوشکاری میشود – به فلاکس و گازهای محافظ کمکی نیازی نیست‌ – در‌ مناطقی که دسترسی به آن مشکل است به راحتی این فرایند کـاربرد دارد – این فـرایند برای‌ جوشکاری‌ اغلب‌ فلزات و آلیاژها مناسی است .

٨. جوشکاری به روش زیر پودری

آخرین فرایند جوشکاری‌ ذوبی‌ متداول‌ ، فرایند جوشکاری به روش زیر پودری میباشد. بیشترین ضریب راندمان را در ارتباط با‌ نرخ‌ رسوب‌ نشانی فلز جوش در میان سـایر روشـها دارد.در این روش از طریق تغذیه‌ مداوم‌ سیم جوش فلزی یک قوس پایدار برقرار میشود که همواره حین جوشکاری در‌ زیرلایه‌ ای‌ از سطح پودر محافظ قرار می گیرد و به همین دلیل این فرایند را زیرپودری‌ مینامند‌. بطور کلی دو نوع ترکیب برای پودر و سـیم جـوش وجود دارد که عبارتست‌ از‌ : الکترود‌ آلیاژی با پودر خنثی و الکترود از جنس فولاد ساده کربنی با پودر آلیاژی.

٩. گروه بندی‌ عیوب‌ جوشکاری

ترک ها – حفره ها – آخال توپر – ذوب ناقص و نفوذ ناقص – شکل‌ ناقص‌ – عیوب‌ مـتفرقه ]٢[. در مـیان تـمام عیوب جوش ، ترک خطرناکترین آنـهاست ، چـون قـابلیت جوشکاری مواد بر‌ پایه‌ تمایل‌ به ترک برداشتن در طول جوشکاری و بعد از آن ارزیابی می شود‌. زمانی‌ که تنش در یک نقطه از جوش ، از مقاومت کـششی یا بـرشی نـهایی فلز پایه یا‌ فلز‌ جوش تجاوز کند ترک رخ می دهـد. یک تـرک در‌ یک‌ خط لوله تحت فشار می تواند با‌ سرعت‌ صوت‌ برای مایلها از یک ایستگاه پمپ تا‌ ایستگاه‌ دیگر به سرعت حـرکت کـند.

قـسمتهای ذوب نشده در ریشه جوش اگر در‌ معرض‌ تنشهای کششی یا خمشی قرار‌ بـگیرند‌ ممکن است‌ بدون‌ تغییر‌ شکل محسوس منجر به ترک شوند‌. ترکهای‌ کششی به مراتب متداول ترند. ترکهای بـرشی در یک زاویه نـسبت بـه‌ ترکهای‌ کششی اتفاق می افتند و همچنین ممکن‌ است در یک خط‌ در‌ جهت زاویه تـنش هـا ادامه‌ پیدا‌ کنند. ترک سطح مقطع را کوچکتر می کند و تنش بر واحد سطح آن‌ بزرگ‌ می شـود.

تـرکها بـه دو‌ دسته‌ گرم‌ و سرد تقسیم می‌ شوند‌. ترک های گرم اغلب‌ در‌ مرز دانـه هـا اتـفاق می افتند و در صورتیکه این ترکها به سطح راه پیدا‌ کنند‌ یک لایه اکسیدی در آغاز ترک‌ بر‌ روی سطح‌ آنها‌ تـشکیل‌ مـی شـود که از‌ رنگ این لایه می توان درجه حرارت تشکیل ترک را تخمین زد.

ترک سرد پیچیده‌ ترین‌ نـوع عـیب در جوش می باشد‌ که‌ به‌ آن‌ ترک‌ های ناشی از‌ هیدروژن‌ و یا ترک های تـاخیری نـیز مـی گویند ، که یک خطر جدی به خصوص برای فولادهای استحکام‌ بالا‌ می‌ باشد. این ترک هـا در نـتیجه تنش‌ ها‌ و بعد‌ از‌ انجماد‌ جوش‌ توسعه پیدا می کنند و اغلب به تردی هیدروژنی ربـط داده مـی شـوند. ترکهای سرد در بسیاری از دماهای زیر ١٠٠ درجه سانتیگراد به محض سرد شدن یا‌ بعد از یک دوره چند ساعته پس از سرد شـدن اتـفاق می افتد.

ترک های خستگی : یک قطعه یا سازه که تحت بار استاتیکی سـالم مـانده اسـت ممکن است در‌ زیر‌ همان بار به صورت نوسانی بشکند ، این چنین شکستگی را شکستگی خستگی می گویند و آن از انـواع مـتداول شـکست در سازه های جوشی می باشد ، قطعات حساسی مانند پلها‌ ، کشتی‌ ها ، مـخازن تـحت فشار ، اتومبیلها و قطعات مربوط به سازه های هوایی بیشتر در معرض آسیب هستند. در مجموع بین ٥٠ تا ٩٠ درصـد‌ از‌ شـکستگی های اتصالات جوشی ناشی‌ از‌ بارهای خستگی می باشد.

حفره یا تخلخل از محبوس شـدن حـباب های گازی یا بیرون آمدن آنها در آخرین مـرحله انـجماد و پر نـشدن جای‌ آن‌ توسط مذاب ایجاد می‌ شـود‌. در صـورتیکه حفره داخل جوش باشد با بعضی از تست های غیر مخرب می توان آنـرا تـشخیص داد.

انواع تخلخل : سوراخ کرمی شـکل – تـخلخل خطی – حـفره هـای خـوشه ای – حفره‌ های‌ پراکنده – حفره های سـطحی – حـفره انفرادی - حفره های انقباضی – حفره های لوله ای شکل و حفره های شروع جوشکاری .

 

متالورژی در آغاز قرن بیستم با گـسترش و علمی‌ شدن‌ فنونی هـمچون‌ جـوشکاری ، برشکاری و ... ، در طیف گسترده ای از صنایع و فـنون رایج و نـیاز به آن در کلیه صنایع احساس‌ شد. در فرآیندهای جوشکاری ذوبی ، که فلاکس روی فلز جوش مـذاب‌ حـضور‌ دارد‌ واکنش ها و تعادلهای سرباره و فـلز مـذاب شـبیه فولادسازی است فـقط زمـان واکنش کوتاهتر ، حجم مـذاب و سـرباره کمتر‌ و ‌‌درجه‌ حرارت بالاتر بوده و به متالورژی استخراجی مربوط است . برای انتخاب صحیح فـرآیند جـوشکاری‌ ، نوع‌ الکترود‌ ، طرح مناسب ، و ... و آشنایی بـا مـتالورژی جوش الزامـی اسـت . جـوشکاری که امروزه به صـورت یک علم‌ پیشرفته در خدمت صنایع در آمده ، در روزگار پیشین یک هنر تجربی به‌ حساب می آمد. اما‌ بـا‌ شـروع جنگ جهانی اول ، جوشکاری رشد وسیعی یافـت و پا بـه عـرصه جـدیدی گـذارد. در طی همین سـالها بـود که بسیاری از روشهای ماشینی و جدید جوشکاری طراحی و آزمایش شد. در سال ١٩٣٠‌ روش استفاده از گازهای محافظ در اروپا و امریکا رایج و در اواسط هـمین سـال بـرای اولین بار تکنیک جوشکاری زیرپودری اختراع شد. در همان سـالها اسـتفاده از گـازهای خـنثی در اروپا مـرسوم‌ گـردید‌ و به این ترتیب روشهای میگ مگ در اروپا و امریکا شیوع پیدا کرد. ژاپن در صنایع خودرو و سبک به سراغ پیشرفته ترین روش های ماشینی جوشکاری و لحیم کاری رفت . در آلمان‌ جوشکاری‌ در صنایعی چون فولاد ، خـودرو و ماشین آلات ارزشهای خود را به نمایش گذارد. در صنایع نفت و کشتی سازی انگلستان ، جوشکاری به شکل علمی و مدرن به کار گرفته شد. در‌ ١٩٦٠‌ میلادی آمریکا و شوروی در صنایع فضایی ، هواپیمایی و غیره اطلاعات علمی ، عـملی و فـنی جامعی در باره جوشکاری بدست آوردند. در همین سالها بود که استفاده از تشعشع الکترونی‌ و لیزری‌ مرسوم‌ گردید. در این مطالعه به‌ بررسی‌ مزایا‌ و معایب روش های مختلف جوشکاری پرداخته شده است .

خدمات جوشکاری در تهران

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.