سایت آگهی مشاغل

آگهی مشاغل تهران ،اصفهان،شیراز ، مشهد و تبریز و کرج

سایت آگهی مشاغل

آگهی مشاغل تهران ،اصفهان،شیراز ، مشهد و تبریز و کرج

اصول ایمنی در ساختمان سازی

در کلیه عملیات ساختمانی که برش و جوشکاری صورت گیرد یا مواد داغ و قـابل احـتراق استفاده یا انبار شوند،رعایت ایـن مـوارد  لازم مـی‌باشد‌.اصول ایمنی در ساختمان سازی

در‌ کـلیه مـحلهایی که خطر‌ آتش‌سوزی‌ وجـود دارد،کشیدن سیگار ممنوع است و باید علامت«خطر آتش‌سوزی،سیگار نکشید»در محلهایی مذکور نصب شود.

آتـش زدن هـر نوع آشغال،ضایعات و خرده مصالح قـابل احـتراق و نـظایر آن مـمنوع‌ اسـت‌،مگر با کـسب اجـازه از مراجع ذیصلاح.

جمع‌آوری و انبار نمودن روغن، گریس،کهنه‌های روغنی و نخاله‌های آلوده به روغن و مواد نفتی و نظایر آن بـر روی وسـایل و تـجهیزات ساختمانی یا در مجاورت‌ آنها‌ مجاز نیست‌. اجرای کلیه خدمات کرگیری بتن در تهران و سراسر ایران خدمات کرگیری بتن شامل:

برش بتن در تهران

کاشت میلگرد در بتن

کـلیه وسـایل گـرم‌کننده اعـم‌از دایـم یـا موقت باید به نحو درست نصب شوند،به طوری که از‌ دیوارها و قطعات چوبی کمتر از یک متر و از جداکننده‌های برزنتی و نظایر‌ آن‌ کمتر‌ از 3 متر فاصله نداشته باشند.

مایعات قـابل احتراق و نظایر آن

قبل از سوخت‌گیری باید موتور ماشین‌آلات ‌‌خاموش‌ شود و از ریختن مواد سوختی روی اگزوز و قسمت داغ موتور جلوگیری گردد.

کلیه‌ مایعاتی‌ که‌ نقطه شعله‌زنی آنها کمتر از 7 درجه سانتیگراد می‌باشد،نباید روی سطح زمـین نـگهداری شوند،مگر‌ اینکه به صورت محدود داخل ظروف یا مخازن حفاظت شده باشند.

خروجی و سرزیر‌ مخازن سوخت نباید در‌ جایی‌ تعبیه شده باشد که نشست یا سرزیر مخازن مذکور روی مـوتور،اگـزوز، تابلو و کلیه برق و باطری یا سایر منابع ایجاد جرقه ریخته شود.

در جایی که بخار مایعات قابل اشتعال وجود‌ دارد،نباید از وسایلی که تولید جـرقه مـی‌کند،مانند سیگار،پیلوت،گاز، چـراغ و سـایر وسایل برقی استفاده شود.

 وسایل گرم‌کننده موقت

تا زمانی که در محل کار از بخاری‌ یا‌ هر‌ وسیله گرم‌کننده روباز به‌طور موقت استفاده شود:باید کـلیه ضـوابط و مقررات مربوط از قبیل درجـه حـرارت ماکزیمم، فاصله گرم‌کننده تا مواد قابل احتراق،خروج گازهای مضر و همچنین سایر مواردی که‌ توسط‌ مراجع ذیصلاح اعلام شده است، رعایت گردد.

در هنگام استفاده از وسایل گرم‌کننده موقت باید تهویه لازم و کـافی صـورت گیرد

وسایل گرم‌کننده موقت در موقع استفاده باید به نحو‌ مطمئن‌ روی کف قرار داده شوند،به‌طوری که امکان واژگون شدن آنها وجود نداشته باشد.بعلاوه وسایل مناسب اطفای حریق نیز،باید در مـحل مـوجود باشد.

در مـواقعی که از‌ گاز‌ مایع‌ برای گرم کردن محلهای موقت‌ کار‌ استفاده‌ شود،مخزن گاز باید خارج از ساختمان و در فـضای آزاد قرار داده شود.

 پخت قیر و آسفالت

بشکه و دیگهای پخت قیر‌ و آسفالت‌ در‌ مـوقع اسـتفاده بـاید در جای خود محکم شده‌ باشند‌،به‌طوریکه در حین کار هیچ خطری متوجه افراد نشود.

بشکه و دیگهای پخت قـیر ‌ ‌و آسـفالت باید در خارج از ساختمان‌ و در‌ فضای‌ باز قرار داده شوند،قرار دادهن آنها در معابر عمومی‌ بـدون کـسب اجـازه از مقام رسمی ساختمان مجاز نیست.در شهر تهران به دلیل شلوغی بسیار زیاد، لزوم حفاظت از منازل و ساختمان ها و افزایش امنیت آن ها مساله ای بسیار مهم برای صاحبان آن ها به شمار می رود. درب های آکاردئونی برای حفاظ پنجره غرب تهران و درب ها گزینه بسیار مناسبی برای حفاظت از آن ها در شهر تهران است که به دلیل مقاومت بالا و ساختار آهنی مستحکم آن ها مورد استقبال و استفاده بسیاری از مالکان و صاحبان منازل و ساختمان ها شده است. درب آکاردئونی غرب تهران که در محدوده مناطق غربی تهران استفاده می شود انتخاب ایده آلی است که ساکنان این مناطق در شهر تهران بتوانند آسایش و آرامش خاطر را به هنگام نبودشان در منازل و محل کار داشته باشند. انجام بسیاری از کارهای جزئی و ریز جوشکاری مانند آهنگری در غرب تهران تنها در محل و با اعزام جوشکار سیار امکان پذیر است. این روش هم مقرون به صرفه تر است و هم این که خدمات جوشکاری با کیفیت مطلوبی انجام می شود. چنانچه ساکن محله های غرب تهران هستید و انواع خدمات جوشکاری سیار غرب تهران را نیاز دارید، بهترین روش تماس با جوشکار سیار غرب تهران و اعزام به محل است.

در مواقع کار با دیگهای پخت قیر و آسفالت باید‌ وسایل‌ اطـفای‌ حریق مناسب در دسترس باشد.

ظروف محتوی قیر داغ نباید در‌ محوطه‌ بسته نگهداری شوند،مـگر آنکه قسمتی از محوطه بـاز بـاشد و عمل تهویه به طور کامل و کافی‌ انجام‌ گیرد‌.

کارگرانی که به پختن قیر و آسفالت مشغول شوند باید به دستکش و ساعد‌ بند‌ حفاظتی‌ مجهز باشند.

بالا بردن آسفالت یا قیر داغ توسط کـارگر از نردبان ممنوع است‌.

دیگهای‌ بخار‌:کلیه دیگهای بخار اعم‌از اینکه به صورت موقت یا دائم مورد استفاده قرار گیرند‌،باید‌ توسط افراد ذیصلاح و با رعایت مقررات مبحث تأسیسات برودتی و حرارتی نصب و راهـ‌اندازی شـوند‌

 برش‌ و جوشکاری‌ با گاز و برق:

:قبل از شروع عملیات جوشکاری یا برش کلیه دستگاه‌های اندازه‌گیری‌ کنترل‌ فشار و شدت جریان و نظایر آن باید کنترل شود.

برای حفاظت افراید یا مواد‌ قابل‌ احتراق‌ در مـقابل جـرقه،تابش و نظایر آن، باید از وسایل حفاظتی نظیر ماسک،سپر و توری استفاده‌ شود‌.

چنانچه عمل برش و جوشکاری در مجاورت مواد قابل اشتعال صورت گیرد، باید‌ ضمن‌ فراهم‌آوردن‌ وسایل اطفای حریق مناسب و کـافی،یـک فرد کمکی نیز در محل حاضر باشد.

در مواقعی‌ که‌ جوشکاری‌ روی فلزاتی که پوشش قلع،روی و نظایر آن دارند صورت گیرد،لازم‌ است‌ دود ناشی از جوشکاری سریعا به خارج از محل کار هدایت شود.

بـه مـنظور جـلوگیری از‌ احتمال‌ خطر انفجار سیلندرهای گـاز اکـسیژن بـاید شیرآلات و اتصالات آن را از روغن‌ و گریس‌ دور نگهداشته شود و کارگران از دست زدن‌ به‌ سیلندرهای‌ گاز اکسیژن و اتصالات آن با دست آلوده‌ به‌ روغن یا گـریس خـودداری نـمایند.

مراقبت و نگهداری از سیلندرهای گاز تحت فشار

شـیر‌ ایـنگونه سیلندرها باید با دست‌ و بدون‌ استفاده از‌ چکش‌ و آچار‌ باز شود و در صورت لزوم از‌ آچارهای‌ مخصوص استفاده شود.

سیلندرهایی که مورد اسـتفاده نـباشند، بـاید طوری در فضای‌ آزاد‌ خارج از بنا قرار داده شوند‌ که از تابش مستقیم‌ نـور‌ خورشید یا درجه حرارت بالا‌ و نیز‌ وارد آمدن ضربه، محافظت شوند.

سلیندرها نباید از هیچ ارتفاعی به پایین پرتاب‌ شـوند‌ ضـمنا در بـالا بردن و پایین‌ آوردن‌ آنها‌،لازم است از‌ کلافهای‌ مخصوص استفاده شوند.

سیلندرهای‌ گـاز‌ بـاید از محل جوشکاری و برش فاصله کافی داشته باشند، به‌طوری که جرقه،براده،یا‌ شعله‌ به آنها نـرسد.

قـالبهای بـتنی:تا‌ زمانی‌ که قالبهای‌ بتنی‌ قابل‌ احتراق از طبقه‌ای که‌ در حال احداث اسـت خـارج نـشود،نباید مواد و مصالح قابل احتراق را در آنجا انبار‌ کرد‌.

  انبار کردن ماده قابل اشتعال:انـبار‌ کـردن‌ مـواد‌ سوختنی‌،روغن‌، رنگ و سایر مواد‌ قابل‌ اشتعال،باید با رعایت مقررات حفاظت در مقابل حـریق (مـبحث سوم مقررات ملی ساختمان ایران) صورت‌ گیرد‌.

  ضایعات و آشغالهای قابل احتراق:ضایعات و آشـغالهای قـابل‌ احـتراق‌ باید‌ در‌ جای‌ مناسبی‌ جمع‌آوری و به‌طور روزنامه از محل کار خارج شده،به محل مجاز حـمل شـوند.سوزاندن ضایعات و آشغال در محل کارگاه ساختمانی مجاز نیست.

 خطوط فشار برق

الف‌:بـرای جـلوگیری از خـطر برق‌گرفتگی و برای بالا بردن سطح ایمنی افراد و کاهش‌ ضایعات فـیزیولوژیکی و انـسانی و حفاظت از تأسیسات عمومی،باید قانون و آیین‌نامه حریم خطوط انتقال‌ و توزیع‌ نیروی بـرق در کـلیه عـملیات ساختمانی،رعایت شود.

 

 
کلیه سیمکشی‌های موقت و دایم و نصب تجهیزات برقی باید با رعایت ضوابط و مـقررات مـبحث طـرح و اجرای تأسیسات برقی ساختمانها صورت گـیرد.

 

قـبل از گودبرداریها،باید اقدامات لازم برای حفاظت و ایزوله‌کردن خطوط فشار قوی انجام شود.خطوط فشار قوی عبارت اسـت‌ از‌ کـلیه خطوط حاوی الکتریسیته که‌ دارای‌ ولتاژ 0001 و بیشتر باشند.

ت:در محلهایی که خطوط فـشار قـوی وجود دارد،تعمیر و نصب وسایل و تجهیزات برقی و سـیمکشی بـرای اسـتفاده‌های موقت مجاز نیست،مگر‌ اینکه‌ جریان بـرق قـطع شود‌ یا‌ عملیات فوق با رعایت مفاد 1-2-2-9 پ،در فاصله بیش از 3 متری از خطوط و دستگاه‌های دارای جـریان بـا ولتاژ بالا،صورت گیرد.

 وسـایل و تـجهیزات اطفای حـریق

سـطلهای آب و مـاسه و کپسولهای‌ خاموش‌کننده‌ و سایر وسایل قابل حـمل کـه به منظور اطفای حریق به کار می‌روند،باید در قسمتهای مختلف کارگاه سـاختمانی نـصب و آماده استفاده باشند.

ب:در مواقعی که لولهـ‌ها و شیرهای آتش‌نشانی باید بـه‌ صـورت‌ بخشی از‌ تأسیسات دائمی ساختمان مـورد اسـتفاده قرار گیرند،لازم است با نظارت مراجع ذیصلاح نصب و آماده بهره‌برداری شوند‌ باید هـمیشه فـاصله این لوله‌ها و شیرها تا خـیابان مـشخص بـاشد در‌ فاصله‌ دو‌ متری از شـیرهای بـرداشت(شیر آتش‌نشانی)یا فـاصله بـین شیرهای فوق و خیابان،نباید هیچگونه مصالح یا ضایعات ‌‌ساختمانی‌ ریخته شود.

 کمکهای اولیه

در کـلیه کارگاههای ساختمانی وسایل کمکهای اولیه و آمـوزش‌ افـراد‌ در‌ آن زمینه،بـاید بـاتوجه بـه نوع کار و متناسب بـا تعداد کارگران تأمین شود و اقدامهای لازم‌ برای انتقال فوی کارگران آسیب‌دیده یا کارگرانی که دچـار بـیماریهای ناگهانی شوند،به‌ مراکز پزشکی بـه عـمل‌ آیـد‌.

جـعبه کـمکهای اولیه:جعبه کـمکهای اولیـه که دارای وسایل ضروری اعلام شده از طریق مراجع ذیربط باشد،باید در جای مناسب نصب و از هرگونه آلودگی و گـرد و غـبار دور نـگهداشته شود و همیشه‌ در دسترس کارگران باشد.

 وسایل و سـازه‌های حـفاظتی و تـسهیلات بـهداشتی
 وسـایل و تـسهیلات بهداشتی

در هر کارگاه ساختمانی،بسته به محل،نوع کار،تعداد کارگران،زمان و ساعات کار،باید ضمن رعایت‌ مقررات‌ مربوط،تسهیلات رفاهی و بهداشتی زیر تأمین شود و در دسـترس کارگران قرار گیرد.

ب:در عملیات ساختمانی،به کارگرانی‌ که بطور مستمر با گچ،سیمان یا سایر مواد آلوده کننده تماس مستقیم‌ دارند‌،باید حتی المقدور یک بار برای هر شیفت کاری شـیر داده شـود.

 

 آب آشامیدنی

در تمام محلهای کار در کارگاه ساختمانی،باید آب آشامیدنی سالم و کافی در اختیار‌ کارگران‌ قرار گیرد.

آب آشامیدنی باید از منابع بهداشتی تأیید شده تهیه شود و کلیه نکات بهداشت از نظر سالم نگهداشتن مـخازن و ظـروف نگهداری آب آشامیدنی نیز رعایت گردد.

چنانچه در‌ کارگاه‌ ساختمانی‌ برای مصاف غیر آشامیدنی،آب‌ ذخیره‌ و نگهداری‌ شود،باید تابلوی«غیرقابل شرب» بر روی مخازن یـا شـیرهای برداشت آن نصب شود.

سرویسهای بـهداشتی:در هـر کارگاه ساختمانی،باید‌ به‌ ازای‌ هر 03 نفر کارگر،حداقل یک سرویس بهداشتی‌ محصور‌،با آب و وسایل کافی شستشو ساخته و آماده شود.

  محلهای تعویض لباس (رخـتکن):در هـر کارگاه ساختمانی باید فـضاهای سـرپوشیده‌ کافی‌ و کاملا‌ بهداشتی، برای تعویض لباس کارگران فراهم شود.

  غذاخوری،محل اقامت‌ و استراحت کارگران:در هر کارگاه ساختمانی باید محلهایی برای غذاخوری و اجتماع کارگران و همچنین محلهای مناسب کافی و مجزا برای‌ اقـامت‌ و اسـتراحت‌ موقت کارگرانی که به دلیل دوری محل کار از محل سکونت‌ آنها‌ یا دستور کارفرما مجبور به اقامت در کارگاه باشند،با وسایل و امکانات موردنیاز فراهم شود.

نور‌ و روشنایی‌:در‌ کلیه کارگاههای ساختمانی،بـاید نـور و روشنایی طـبیعی و مصنوعی کافی و مناسب و در صورت‌ لزوم‌ وسیله‌ روشنایی قابل حمل در محلهای کار،عبور و مرور،غذاخوری، اقامت و استراحت کـارگران فراهم شود‌.

تهویه‌:کلیه‌ محلهای کار، اقامت،استراحت و غذاخوری کارگران بـاید بـه صـورت طبیعی یا مصنوعی تهویه شوند‌ بطوری‌ که هوای کافی و سالم برای محلهایی فوق فراهم شود.

 سازه‌های حـفاظتی

 نـرده استاندارد‌:حفاظی‌ عمودی‌ است که باید برای جلوگیری از سقوط افراد در اطراف و گوشه‌های نـمایان سـقفها و دیـوارهای‌ باز‌،رمپها،سکوهای کار، راهروها،راه‌پله‌ها،سقفهای موقت یا سایر محلهای کار و تردد کارگران‌ تـعبیه‌ شود‌.

نرده استاندارد باید در گوشه و اطراف رمپها،سکوهای کار،راهروها، سقفهای موقت و نـظایر آن‌که‌ از‌ زمین و کف یـا هـر مکان دیگری که بیش از 3 متر ارتفاع دارد‌،نصب‌ گردد‌.همچنین در مکانهایی که در مجاورت محلهای حفاری،گودبرداری و کابلهای فشار قوی قرار دارد و در‌ اطراف‌ تمام‌ قسمتهای باز سقفها یا دیوارهای باز که در فعالیتهای ساختمانی مـورد استفاده‌ قرار‌ نگیرند.نصب شود.

ارتفاع نرده استاندارد از کف طبقه یک سکوی کار نباید از 09 سانتیمتر‌ کمتر‌ و از 011 سانتیمتر بیشتر باشد،همچنین ارتفاع نرده راه‌پله نباید از 57‌ سانتیمتر‌ کمتر از 58 سانتیمتر باشد.

ساختمان و اجزای‌ سـازه‌ نـرده‌ باید دارای چنان مقاومتی باشند که بتوانند‌ در‌ مقابل حداقل 001 کیلوگرم فشار و ضربه وارد در تمام جهت مقاومت نمایند بعلاوه‌ نرده‌ باید مقاومت لازم را برای‌ موقعی‌ که در‌ معرض‌ برخورد‌ وسایل متحرک قرار گیرد، داشته بـاشد‌.

 پاخـورهای‌ چوبی

در قسمتهایی که امکان ریزش ابزار و مصالح ساختمانی از اطراف و گوشه‌های‌ نمایان‌ کفها و دیوارهای باز رمپها،سکوهای کار‌،گذرگاهها یا سقفهای موقت‌ و نظایر‌ آن وجود دارد،باید پاخورهایی‌ از‌ چوب مناسب به ضـخامت حـداقل 2/5 سانتیمتر و به ارتفاع 51 سانتیمتر نصب شود.در‌ داربست‌ معلق می‌توان از پاخور به‌ ارتفاع‌ 01‌ سانتیمتر استفاده نمود‌.

راهرو‌ و سرپوشیده موقتی: سازه‌ای است‌ حفاظتی‌ که به صورت موقت در پیاده‌روها یا سایر مـعابر عـمومی بـرای جلوگیری از خطرهای‌ ناشی‌ از پرتاب شـدن مـصالح و وسـایل و تجهیزات‌ ساختمانی‌ ایجاد می‌شود‌.

ارتفاع‌ راهروی سرپوشیده نباید کمتر‌ از 2/5 متر و عرض آن نیز کمتر از 1/5 متر یا عرض پیاده‌وی موجود باشد.

راهـرو بـاید‌ فـاقد‌ هرگونه مانع و دارای روشنایی لازم طبیعی‌ یا‌ مصنوعی‌ دائمی‌ بـاشد‌.

سـقف راهرو باید‌ توانایی‌ تحمل کلیه بارهای احتمالی وارد و حداقل فشار 007 کیلوگرم بر متر مربع را داشته باشد بعلاوه‌ سایر‌ قسمتهای‌ آن نـیز بـاید تـحمل بار مربوط و فشار‌ مذکور‌ را‌ داشته‌ باشند‌.

سقف‌ راهرو باید از الوار بـه ضخامت حداقل 5 سانتیمتر،طوری ساخته شود که از ریزش آب و مصالح به داخل آن جلوگیری به عمل آید.

اطراف بیرونی سـقف راهـرو‌،بـاید دارای حفاظ کاملی از چوب یا توری فلزی مقاوم به ارتفاع حداقل یـک مـتر باشد.زاویه این حفاظ را نسبت به کف می‌توان حداکثر 54 درجه به طرف خارج‌ اختیار‌ کرد.

اطـراف راهـرو سـرپوشیده که در مجاورت کارگاه ساختمانی قرار دارد،باید دارای حفاظی فلزی مانند حفاظ پنجره یا نرده‌ای به ارتفاع لازم مـطابق مـشخصات و ویـژگیهای مذکور در مبحث الزامات عمومی ساختمان(مبحث‌ چهارم‌ مقررات ملی ساختمان ایران)باشد.

سقف مـوقت و سـرپوش حـفاظتی:

سقف موقت و سرپوش حفاظتی،پوششی است حفاظتی،از قبیل توری یا تخته‌بندی (الوار)که‌ برای‌ جـلوگیی از آسـیب ناشی از‌ اثر‌ سقوط اشیا در کارگاه ساختمانی یا مجاورت آن برپا می‌شود.

سرپوش حفاظتی بـاید چـنان طـراحی‌ و ساخته می‌شود که در اثر ریزش مصالح با‌ ابزار‌ روی آن هیچ‌گونه خطری‌ متوجه‌ افرادی که در زیـر آن قـرار دارند نگردد.

 


پوشش موقت فضاهای باز،سقفها و دیوارها،باید با استفاده از تخته بـا ضـخامت 2/5 سـانتیمتر یا معادل آن برای سوراخهای تا دهانه 54‌ سانتیمتر‌ و تخته با ضخامت 5 سانتیمتر یا معادل آن برای سـوراخهای بـا دهانه بیش از 54 سانتیمتر صورت گیرد.

برای سقفهای موقت که به صورت سـکوهای کـار مـورد استفاده قرار گیرند،باید‌ از‌ تخته‌هایی با‌ ضخامت 5 در 52 سانتیمتر که محکم به یکدیگر بسته شده بـاشند. اسـتفاده شـود.

  تورهای ایمنی:در مورادی‌ که نصب سکوهای کار و نرده‌های حفاظتی استاندارد،در ارتفاع بـیش از‌ 3 مـتر‌ امکان‌پذیر‌ نباشد،باید برای جلوگیری از سقوط افراد از تورهای ایمنی با رعایت موارد زیر استفاده کرد:

تـورهای‌ ایمنی باید در فاصله‌ای که سازندگان آنها مشخص نموده‌اند،نصب شود، به نـحوی‌ کـه‌ ارتفاع‌ سقوط کارگران بیشتر از شش متر نـباشد و تـا آنـجا بالا برده شوند که فاصله کافی‌ بـر فـراز آنها برای برپایی و نصب اجزای ساختمان،حرکت ماشین‌آلات و نظایر آن وجود‌ داشته باشد.

بـرپایی و نـصب‌ تورهای‌ ایمنی، همچنین جمع‌آوری و بـرچیدن آنـها باید تـوسط شـخص ذیـصلاح و با استفاده از کمربندها و نگهدارنده‌های محکم ایـمنی صـورت گیرد این تورها قبل از استفاده و در مدت بهره‌برداری باید توسط شخص ذیصلاح بـازرسی‌ و کـنترل شوند،استفاده از تورهای فرسوده و آسیب‌دیده مـجاز نیست.

وسایل حفاظت فـردی

تعریف«وسایل حفاظت فردی» وسـایلی اسـت از قبیل کلاه ایمنی،کفش و پوتین،ماسک،نقاب و عینک،تورهای حفاظتی‌،کمربند‌ ایمنی،دسـتکش لاسـتیکی عایق،چکمه و نیم‌چکمه لاستیکی و لبـاس ایـمنی کـه کارگران،افراد خـوداشتغال و سـایر کسانی که در کارگاه سـاختمانی فـعالیت نمایند،باید متناسب با نوع کار خود آنها را مورد‌ استفاده‌ قرار دهند.

کلیه وسایل حفاظت فـردی بـاید از نظر کـیفیت مـواد مـورد استفاده و مشخصات فنی سـاخت،مورد تأیید مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران باشند‌.

کلیه‌ وسایل حفاظت فردی باید بطور مـرتب تـوسط اشخاص ذیصلاح بازرسی و کنترل شده،در صـورت لزوم تـعمیر یـا تـعویض شـوند،تا همواره بـرای تـأمین حفاظت کارگران آماده باشند.

در تمام‌ محلهای‌ کار‌ باید لباس تمیز و متناسب با‌ نوع‌ کار‌ در اختیار کـارگران قـرار گـیرد.بعلاوه لباس کار باید طوری تهیه شـود کـه مـوجب بـروز حـادثه نـشود و کارگر بتواند با آن‌ به‌ راحتی‌ وظایف خود را انجام دهد.

 کلاه ایمنی

در‌ کلیه عملیات ساختمانی که در آنها احتمال وارد آمدن جراحاتی به افراد در اثر سقوط فرد یـا سقوط وسایل‌ و تجهیزات‌ و مصالح‌ وجود دارد،باید از کلاه‌های ایمنی با رعایت موارد زیر‌ ویژگیهای مندرج در استانداردهای شماره 0731 و 1831 ایران استفاده شود.

پوسته کلاه باید از مواد سخت و بادوام ساخته‌شده‌،تمام‌ لبه‌های‌ آن گرد و پرداخـت شـده باشد پوسته کلاه باید بطور محکم به‌ کلاف‌ یراقی که روی سر مصرف‌کننده جای می‌گیرد،متصل شود و فاصله آزاد ین کلاف یراق و پوسته کلاه‌ نباید‌ از‌ 91 میلیمتر کمتر باشد.

کلاه‌های ایمنی نـو یـا آنهایی که قبلا مورد‌ استفاده‌ قرار‌ گرفته‌اند،باید قبل از اینکه در اختیار کارگران قرار گیرد،توسط اشخاص ذیصلاح کنترل‌ و اجازه‌ استفاده‌ از آنها داده شود.

کـفش و پوتـین ایمنی

الف:برای کارگرانی که هـنگام کـار،پاهای‌ آنها‌ در معرض خطر برخورد با اجسام داغ و برنده یا سقوط اجسام قرار دارد‌،باید‌ کفش‌ و پوتین ایمنی با رعایت استاندارد شماره 6311 ایران تهیه شود و در اخـتیار آنـها قرار‌ گیرد‌.

ب:کفشها و پوتـینهای ایـمنی را باید به راحتی پوشید و درآورد،بند کفشها و پوتینهای ایمنی‌ باید‌ به‌ آسانی باز و بسته شود.

 عینک و نقاب حفاظتی

به هنگام جوشکاری،برشکاری، آهنگری،ماسه‌پاشی(سند‌ پلاستیک‌)و نظایر آنها که نوع کـار بـاعث ایجاد خطرهایی برای صورت و چشم کارگران‌ می‌شد‌،باید‌ عینک و نقابهای حفاظتی مخصوص اینگونه کارها مطابق استاندارد شماره 6211 ایران تهیه شده،در اختیار‌ آنان‌ قرار‌ گیرد.

دستکش حفاظتی

برای حفاظت دست جـوشکاران و سـایر کارگران سـاختمانی که‌ با‌ اشیای داغ و برنده،از قبیل اوراق فلزی و شیشه‌های جام سروکار دارند،باید دستکشهای برزنتی یا چرمی‌ ساقه‌دار‌ مـطابق با ویژگیهای استاندارد شماره 4671 ایران تهیه شود و در اختیار آنها‌ قرار‌ گـیرد.

 دسـتکشهای لاسـتیکی عایق

الف:به منظور‌ حفظ‌ جان‌ کارگران برق کار که به هنگام کار‌ با‌ شبکه تحت فشار بـرق ‌ یا وسایل برقی در معرض خطر برق‌گرفتگی قرار دارند،باید‌ عـلاوه‌ بـر‌ ابزار ویژه این دستکش،کفش و کلاه مخصوص‌ عایق‌ الکتریسیته‌ با‌ رعایت‌ استاندارد‌ شماره 5461 ایران تهیه شود و در اختیار آنان قرار گیرد.

دستکشهای لاستیکی عایق پس از هربار مصرف باید طبق ضوابط و ویـژگیهای اسـتاندارد شماره 5461 ایران توسط افراد‌ مجدد آماده شود.

در محل کارهای مرطوب یا برای کارهایی که در آب انجام می‌شود،به منظور حفاظت پای کارگران در مقابل آب و گل و نظایر آن باید به تناسب نوع‌ کار‌،چـکمه و نـیم‌چکمه لاسـتیکی با رعایت استاندارد شماره 3831 ایـران تـهیه شـده،در اختیار آنها قرار گیرد.

 لباس ایمنی برای جوشکاری و مشاغل مشابه

برای جوشکاری و مشاغل مشابه آن‌که کارگران در‌ معرض‌ سوختگی و جراحات دیگر قـرار دارنـد،بـاید لباس ایمنی با رعایت ویژگیهای استاندارد شماره 7731 ایـران تـهیه شود و در اختیار آنان قرار گیرد.

در‌ مواردی‌ که جلوگیری از انتشار گرد‌ و غبار‌ و مواد شیمیایی یا تهویه محیط آلوده به مواد مـزبور،از لحـاظ فـنی ممکن نباشد،باید ماسک یا وسایل حفاظتی مناسب تهیه شـود و در اختیار‌ کارگران‌ قرار گیرد.

 کمربند ایمنی

برای جوشکاری،سیمکشی یا هر نوع کـار دیـگر در ارتـفاع بیش از 3 متر که امکان تعبیه سازه‌های حفاظتی برای جلوگیی از سقوط کـارگران مـقدور نباشد‌،باید‌ کمربند ایمنی تهیه شود و در اختیار کارگران قرار گیرد.

 

منبع:انتشارات دفتر تدوین و ترویج مـقررات مـلی سـاختمان وزارت مسکن و شهرسازی.

کلاس خصوصی زبان انگلیسی در اصفهان

بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی  ویژه آموزش حرفه ای و متفاوت در سه سطح  مقدماتی  ،متوسطه، پیشرفته

مکالمه فشرده زبان انگلیسی در اصفهان

آموزش حسابداری

بهترین آموزشگاه برای کلاس مکالمه زبان انگلیسی در اصفهان به صورت حضوری و غیر حضوری توسط معلم خصوصی زبان انگلیسی در اصفهان خانم مسائلی

آموزش غیر حضوری زبان انگلیسی

آموزش غیر حضوری زبان انگلیسی برای کودکان

آیلتس اصفهان

آموزش آیلتس تضمینی در اصفهان

کلاس مکالمه زبان انگلیسی در اصفهان

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در اصفهان توسط مدرس با تجربه زبان انگلیسی برای آموزش فشرده مکالمه زبان انگلیسی در کلاس های کاملا خصوصی یا نیمه خصوصی با قیمت های مناسب

بهترین  استاد زبان خصوصی در اصفهان  خانم بهاره مساعلی دارای  مدرک کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، مدرس با تجربه  اموزشگاه رشد اصفهان –،نیکان،ثریا،پارمیس،زبانسرا،جهاددانشگاهی وهمینطور در مدارس علیه –نوید ، بهاره مساعلی معلم خصوصی زبان در اصفهان با 10سال  سابقه تدریس در اموزشگاهای مختلف در شهر اصفهان

جهت اطلاع از قیمت تدریس خصوصی زبان در اصفهان و شرکت در کلاس ها با تلفن زیر تماس بگیرید

خانم مسائلی  09137932055 



قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان برای سنگ های ظریف و قیمتی ساختمانی هر عدد پیچ رولپلاک 1000 تومان است و برای سنگ های تیشه ای یا معمولی هر عدد پیچ و رولپلاک  850 تومان است. توجه داشته باشید که این قیمت پایه است و ممکن بسته به شرایط خاص کار در ارتفاع این قیمت تغییر کند.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان قیمت مشخصی ندارد و قیمتهای پیچ رول پلاک بستگی به عوامل زیر بستگی دارد

 نوع سنگ نما و حالت تخریب شده سنگ اجرا شده ، نمای مذکور و متریال مصرفی ، قیمتهای پیچ رول پلاک نما بستگی به کوچکی ساختمان دارد که دراین جا قیمت چکی و توافقی با کارفرما انجام میشود.
قیمت پیچ رول پلاک نما ؟ اگر نمای ارتفاع و بر و وسعت زیاد با ارتفاع زیاد باشد قیمت بصورت دانه ای انجام میشود.
نوع سنگ ؟ مثلا یک نوع سنگ گرانیت بسیار محکم میباشد و از نظر وزن از همه نوع سنگهای دیگر سنگینتر میباشد.
درحین انجام کار فشار شدید به دریل وارد نموده و شکستن مته های الماسه در این نوع نما بالا میباشد یه قیمت چند درصدی بالاتر از بقیه سنگها میباشد
نوع طرح نما عوامل مهم در قیمت میباشد .مثلا نمای مورد نظر اگر برجستگی زیادتر داشته باشه و قطر آنها  ۵سانت و۷سانت و۱۰سانت باشد وقت و زمان بیشتری میبرد و احتمال ریزش این نوع طرحها در نماها بیشتر است و خطرات ناشی از احتمال وقوع حادثه ۹۹درصد میباشد و قیمت چند درصدی با سایر نوع طرحهای نما بشتر میباشد.
نوع خسارت و تخریب ریزشهای سنگ نمای مورد نظر
بعضی از نما به هر علتی یا با نوع متریال مصرفی بکار رفته در نما و یا تنظیم نسبت سیمان و ماسه و یا نسبت گرما و سرما و ارزانی نوع سنگ (چینی و مصنوعی و سرامیکی) و یا ارزانی بیش از حد اجرای نما توسط پیمانکار به بنا ،و چون اجرا کننده برای اینکه پروژه باصرفه باشه و ضرر نبینه سنگ نما رو با چسب و سرعت بالا جمع میکنه این عوامل در  اجرای کار و تخریب زود هنگام نما بستگی به سزایی دارند.
قیمت پیچ رول پلاک با متریال مصرفی؟
دراین نوع از اجرای کار   پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران قیمتهای متریال برای پیچ رول پلاک متفاوت میباشد متریال از نوع پیچ رول پلاک با مارکها و قیمت های گران و ارزان بسیاری در بازار مواجه میشوید .
که آیا پیچ واقعا مقاوم است زنگ نمی زند کج نمیشود و توانایی تحمل وزن سنگ نما را در دراز مدت دارد این سوالات رایج یک کارفرما میباشد که ما پاسخگوی ذهن شما هستیم و از متریال عالی وبا کیفیت استفاده خواهیم کرد.
در کل عوامل فوق نقش مهمی در قیمت های کار پیچ و رولپلاک نما بدون داربست دارند.
فاصله استاندارد هرپیچ در نما ۲۵ تا ۴۰سانتی متر میباشد و اندازه عمق سوراخ به مهارت و تجربه طناب باز دارد که مته خود را با سایز پیچ  مطابقت میدهد.
و قیمتهای پیچ تعداد بالا بصورت عددی و هر دانه پیچ به قیمت پایین  ۹۰۰تا ۱۵۰۰متغییر میباشد ساختمان های کوچک را بررسی میکنیم و  قیمت به صورت توافقی میباشد

جهت مشاوره و خدمات پیچ و رولپلاک نما با شماره های زیر تماس بگیرید

خسروی: ۰۹۱۲۹۳۱۴۲۶۴     ۰۹۳۵۱۶۳۰۵۳۰

نماشویی راپل در تهران

شستشوی نمای ساختمان غرب تهران

نماشویی غرب تهران,نماشویی در تهران,نماشویی شیشه, نماشویی شرق تهران, نماشویی باطناب, نماشویی با واترجت, نماشویی سنتی, نماشویی ساختمان باطناب, نماشویی بدون داربست, نماشویی با واترسندبلاست, نماشویی پایتخت, نماشویی پیچ رول پلاک, کف سابی و نماشویی ساختمان شستشوی نمای ساختمان بدون داربست  نماشویی غرب تهران, نماشویی در تهران, نماشویی با واتر جت, نماشویی درارتفاع, نماشویی بدون داربست, نماشویی ساختمان, هزینه نماشویی ساختمان, شرکت نماشویی ساختمان, شرکت نماشویی, نماشویی با طناب, نماشویی کامپوزیت, نماشویی ورولپلاک, کفسابی و نماشویی, سنگسابی و نماشویی, پیچ ورولپلاک نماشویی, نماشویی با ابر و طی با طناب ساختمان تهران ,شستشوی نمای ساختمان  در تهران و شستشو با واتر جت در غرب تهران , شستشوی شیشه و نمای ساختمان جوردن, شستشوی نمای  بیرونی ساختمان تهرانپارس

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

مشاوره و بازدید رایگان سراسر تهران

خسروی: ۰۹۱۲۹۳۱۴۲۶۴     ۰۹۳۵۱۶۳۰۵۳۰

کناف کار در اصفهان

رنگ و نقاشی دیوار های داخلی ساختمان با انواع رنگ روغن ،پلاستیک ، فلزی ، چوب، بلکا،کنیتکس و بتونه کاری و کناف کاری در اصفهان
پتینه کاری دیوارهای ساختمان در اصفهان  توسط نقاش ماهر ساختمان،پتنه کاری روی سنگ،سیمان،گچ،چوب برای دیوار و سقف و پشت شومینه و دیوار پشت تلویزیون.
برا دریافت اطلاعات تماس روی عبارت نقاش ساختمان در اصفهان کلیک کنید
پتینه کاری در اصفهان

پتینه یک لایه نازک است که به شکل های مختلف بر روی سنگ، برنز،مس و فلزات مشابه، بر روی مبلمان چوبی و سایر سطوح قرار می گیرد و توسط گروه خدماتی نقاشی ساختمان در اصفهان قابل انجام است

در روش های سنتی نقاشی ساختمان مانند رنگ روغن یا کاغذ دیواری، طراح محدود به استفاده از مدل های از پیش طراحی شده توسط کارخانه بود و امکان اعمال خلاقیت بسیار ناچیز بود و دست طراحان بسته بود اما پوشش های جدید این قابلیت را که هر فردی بتواند حس و تفکر و سلیقه ی خود را در خانه یا محل کار به کار ببرد را فراهم نموده، یکی از این پوشش ها رنگ دکوراتیو یا همان پتینه می باشد.

پتینه یکی از تکنیک های مدرن در نقاشی ساختمان است که قابلیت اجرا بر روی سطوح مختلف از جمله دیوار، سقف، سطوح فلزی،پارتیشن ها و ... را دارد. این تکنیک پرطرفدار می تواند دیوار ساده ساختمان شما را به دیواری زیبا و چشم نواز تبدیل کند. هنرمندان و فلزکاران اغلب و عمداً پتینه را به طرح اصلی و دکوراسیون هنری و مبلمان اضافه می کنند و یا از پتینه برای شبیه سازی اشیای جدید به اشیای قدیمی و عتیقه استفاده می کنند. این فرآیند distressing(قدیمی سازی) نامیده می شود. به این شیوه حس زیبایی شناختی سنتی انسان در دنیای مدرن امروز زندگی می شود.

پتینه را می توان در دو گروه رنگ و بافت تقسیم بندی کرد. هر گروه نیز دارای صدها رنگ و نقش زیبا و چشم نواز است.

در فلزات، پتینه پوششی از ترکیبات شیمیایی مختلف از جمله اکسیدها، کربنات ها، سولفیدها یا سولفات است که بر روی سطوح در مقابل عناصر جوی(اکسیژن، باران، باران اسیدی،دی اکسیدکربن،ترکیبات گوگرد دار) فرم داده می شود. یک مثال متداول از آن زنگ زدن آهن یا فلزات است در معرض اکسیژن است که با رنگ کردن می توان جلوی این عمل را گرفت.

پتینه کاری در اصفهان به صورت پتینه برجسته یا پتینه غیربرجسته انجام می شود. همچنین پتینه ابر و باد، پتینه طرح ترک، پتینه طرح چوب ،پتینه طرح سنگ و انواع دیگر پتینه زیبایی خاص خود را داشته و انرژی مثبتی را در ساختمان جاری می سازد.

خاکبرداری در اصفهان

پیمانکار خاکبرداری در اصفهان

خاک برداری به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که برای آماده‌سازی زمین برای ساخت راه، ساختمان و فعالیت‌های عمرانی انجام می‌شوند و معمولاً همراه با خاک‌برداری، جابجایی خاک می‌باشد.

شرکت خاکبرداری و خاک ریزی در اصفهان ،خاکبرداری در اصفهان با بیل مکانیکی ،بلدزر،لودر،خاکبرداری با بابکت،خاکبرداری ساختمان و زمین های سنگی توسط پیمانکار خاکبرداری در اصفهان
تلفن تماس پیمانکار خاکبرداری در اصفهان: آقای میرزاخانی  ۰۹۱۷۲۶۱۸۴۷۹

ناخن کار در اصفهان

کاشت ناخن در اصفهان

کاشت ناخن در اصفهان بهترین مرکز کاشت ناخن در اصفهان ادرس کاشت ناخن در اصفهان تخفیف کاشت ناخن در اصفهان آموزشگاه تخصصی کاشت ناخن در اصفهان قیمت کاشت ناخن در اصفهان کاشت ناخن نلی در اصفهان آموزش کاشت ناخن با مدرک بین المللی در اصفهان ناخن کار خوب در اصفهان

تلفن تماس برای رزرو وقت کاشت ناخن 09134744185

فروش ویلا ساحلی در محمودآباد شمال

buy-villas

برای خرید ویلا ،فروش ویلا و اجاره سالیانه ویلا ساحلی در محمود آباد شمال با شماره 09223623420 تماس بگیرید

iran stone manufacturer company

iran natural stone

Marjan Stone is one of the leading natural stone manufacturer company with several own quarries in different colors of marbles, travertines, limestone and onyx in forms of slabs, cut to size and tiles. Various finishing such as polished, Honed brushed & sand blasted are available for the orders.
Using the modern Italian production lines, plus daily selection of the superior Iranian stone blocks, leads our quality to hit a higher standard than any other factory producing Iranian stones, in terms of color and processing quality.
Customers are invited to select blocks from our stone block yard which is located near Tehran city. There is a collection of great well-shaped blocks from our quarries and other well-known materials.
Being close and having daily access to several Travertine and Marble quarries, Marjan Stone is supplying a higher quality of Iranian natural stones at a cheaper rate

Travertine Floors for sale

iran travertine stone

One of the oldest building materials available to install in your home, travertine is a durable stone that can introduce lots of natural beauty to your decor. Its visibly porous, pocked surface gives it a truly distinctive texture. Available in a multitude of colors, travertine tile can be finished so it appears polished, honed, brushed or tumbled. The wide variety of travertine looks available at The Tile Shop means that there’s a tile that can create the right vibe in any room you have in mind, from bathrooms to kitchens.

Travertine is known for its trademark veining and is typically found in warm, neutral tones, however, tile is available in a range of colors like cream, beige, brown, tan, grey, black, blue, orange, yellow, gold and ivory. Subtle variations in color and pattern between individual tiles will keep your floors from looking too uniform.

From traditional to unique, travertine tile is available in a multitude of shapes and sizes, including plank, hexagonal, chevron, diamond, mosaic and arabesque.

A way to add some personality to your floors is by installing it in a pattern that makes a statement. One of our favorite styles is Versailles pattern, a versatile mix of square and rectangle shapes

iran travertine ston

travertine store

travertine tile for sale

چهار مهارت مهم در زبان انگلیسی

لیسنینگ Listening

مهارت شنیداری (لیسنینگ listening)  همانند بقیه مهارت ها در زبان انگلیسی نیازمند تمرین فراوان است .همانطور که اشاره کردم مهارت شنیداری و گفتاری (اسپیکینگspeaking) به هم مرتبط هستند و اگر فردی در مهارت گفتاری بسیار عالی عمل میکند حاکی از این است که مهارت  شنیداری را به خوبی تمرین داشته است.مهارت شنیداری بسیار مهمتر از مهارت گفتاری است .یک زبان آموز باید دو برابر زمانی که به تمرین گفتاری (speaking)اختصاص میدهد به مهارت شنیداری اختصاص دهد .

 

 

 

مکالمه فشرده زبان انگلیسی در اصفهان

آموزش حسابداری

بهترین آموزشگاه برای کلاس مکالمه زبان انگلیسی در اصفهان به صورت حضوری و غیر حضوری توسط معلم خصوصی زبان انگلیسی در اصفهان خانم مسائلی

آموزش غیر حضوری زبان انگلیسی

آموزش غیر حضوری زبان انگلیسی برای کودکان

آیلتس اصفهان

آموزش آیلتس تضمینی در اصفهان

 

مهارت گفتاری Speaking

در رابطه با مهارت گفتاری باید بدانید بهترین راه تمرین در مقابل آیینه است  در این روش به اعتماد به نفس خود کمک میکنید.  در ابتدا درباره یادگیری مکالمه زبان انگلیسی هیچ اجباری در تمرین حل کردن و دیکته نوشتن و گرامر کار کردن نیست  شما برای  تقویت مکالمه خود فقط گوش دهید و حفظ کنید و صدای خود را ضبط کنید تا جایی که لحجه و سرعت گفتار خود راضی شوید به تلفظ لغات به خوبی گوش دهید تا بتوانید به خوبی به صورت گفتار بگویید. شما در این روش گرامر را خود به خود یادمی گیرید البته دانستن گرامر به شما در رسیدن سریع تر به این هدف  کمک میکند و لی برای مکالمه باید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و از اشتباه کردن نهراسید زیرا تا سخن نگویید و اشتباه نکنید نمیتوانید به خوبی و صحیح صحبت کنید .وقتی صحبت کنید نقطه ضعف های خود را میفهید و دیگر به مرور زمان انها را تکرار نمی کنید.

 



مهارت خواندن Reading

مهارت خواندن (reading) در زبان انگلیسی به اندازه ی مهارت های دیگر در زبان انگلیسی مورد اهمیت قرار دارد و به طور مستقیم بر مهارت های دیگر تاثیر دارد به خصوص در مهارت  نوشتاری .مهمترین نکته در خواندن تمرکز بر روی هدف متن یا همان عنوان متن است .هر متنی یک عنوان دارد که نویسندا در قالب پاراگراف هاسعی در انتقال یک مفهوم به خواننده را دارد .در درک مطلب بهتر است به جای توجه به تک لغات در متن به  معنای جمله در کل نگاه کنیم .به انگلیسی فکر کنید و معنای لغات را انگلیسی یاد بگیرید و از دیکشنری استفاده کنید و وابستگی خود را به دیکشنری فارسی کمتر کنید .هدفمند بخوانید اینکار شما را در رسیدن سریعتر  به هدفتان کمک میکند

کلاس مکالمه زبان انگلیسی در اصفهان

 

مهارت در نوشتن Writing


یکی از مهمترین مهارت هایی که در همه زبان ها نقش پایه ای دارد توانایی در مهارت نوشتن است .که به طور طبیعی پس از شنیدن و صحبت کردن و خواندن آن را فرامی گیرید. در مهارت نوشتاری باید به نشانه های نگارشی توجه کنید به خصوص به ویرگول و نقطه چون این علائم به فکر و نوشته شما جهت میدهد و به شما کمک میکند تا بهتر و روان تر بنویسید. نوشتن و ویرایش کردن دو فرایند جداگانه هستند .حداقل روزی 20 دقیقه را به نوشتن اختصاص دهید با اینکار در مدت کوتاهی مهارت نگارشی خود را تقویت می کنید و هیچگاه از انتقاد افرادی که متن شما را میخوانند هراس نداشته باشید .